Zajmujemy się profesjonalną naprawą wszystkich typów motocykli i quadów.
Oto objawy kosza zużytego:
- przy ruszaniu z miejsca chrobot i wibracje odczuwalne na kierownicy i całym motocyklu do mniej więcej 3-4tys obr. a powyżej ich nagle wszystkie te objawy znikają i jest ok
- w czasie jazdy w momencie dodania gazu od niskich obrotów (ok 1,5-2tys obr) mocno odczuwalne wibracje i trzęsienie się całego motocykla do zakresu średniego (ok 3-4 tys obr) powyżej tych obr. nagle wszystkie objawy ustają i tak za każdym razem
W produkcji sprzęgła producent nie dostosował ułożyskowania aluminiowej części do obciążeń generowanych przez motocykl. Dodatkowo producent założył bardzo dużą tolerancję luzów wewnętrznych. Dzięki nim nowy kosz oryginalnie już nie jest wycentrowany co inicjuje bardzo szybkie zużywanie się tzn. im bardziej z decentrowany tym szybciej się decentruje.
Wielu producentów nie stosuje wyważenia sprzęgła.
Drugi błąd producenta to luźne sprężyny w koszu. Dzięki tym luzom sprężyna obijająca się po ściankach swojego gniazda żłobi blachę, która utrzymuję je na swoim miejscu. Wyżłobiona blacha w końcu pęka i nie jest już w żaden sposób do naprawy. W takim przypadku blachę wymieniamy na nową. Niektóre silniki muszą posiadać luz na tłumikach drgań, siła odśrodkowa działając na nie przesuwa je i silnik pracuje płynnie. Problem polega na złym pasowaniu i zbyt dużym skoku tłumika drgań.
Sprzęgła różnych marek mają różne rozwiązania konstrukcyjne. Dużo sprzęgieł nie posiada miseczek pod tłumikiem drgań czyli sprężyną. Praca silnika powoduje wyżłobienie się podłoża co również prowadzi do dziur w obudowie aluminiowej sprzęgła. Tłumik drgań ma wtedy luz góra i dół. Również problem jest w smarowaniu elementów wewnętrznych sprzęgła który my poprawiamy, albo całkowicie przerabiamy w taki sposób, by system był wydajny.
Po wstępnej ocenie wszystkich elementów pod kątem nadmiernego zużycia kosz jest centrowany w kilku etapach. Kolejnym krokiem jest wykonanie nowego, ulepszonego ułożyskowania wewnętrznego kosza poprzez inny materiał niż odlewane aluminium. Sprężyny zostają zmienione na dłuższe, które nie pozwalają przemieszczać im się w żadną stronę. Jedyne co zostaję oryginalne to zakres pracy sprężyny i jej twardość. W koszu sprzęgłowym wiele sprężyn ma inne twardości. Dobieramy je odpowiednio do danego kosza sprzęgłowego, w którym występują minimum 3 twardości. Jedyne co zostaje oryginalne to zakres pracy sprężyny. Oczywiście ta zasada nie tyczy się wszystkich motocykli ponieważ charakterystyka i praca silników są różne, wiec w pewnych modelach luz na tłumikach drgań czyli sprężynie musi występować i jest on uzależniony od charakterystyki danego silnika. Cześć aluminiowa poddawana jest uzupełnieniu materiału, rowki tarcz sprzęgłowych oraz uszkodzenia pod tłumikami drgań. Sprzęgło zostaje idealnie spasowane.
Jeśli chodzi o kosze innych marek motocykli sprawa wygląda identycznie, nie raz różnią się delikatnie budową ale zasada działania jest zbliżona.
Ograniczenia czasowego nie ma. Posiadamy specjalną ofertę w której wzmacniamy i przerabiamy sprzęgła do wyścigów motocyklowych w całej europie. Sami jeździmy na własnej produkcji bo oryginalne zawodziły.
Jeśli chodzi o kosze innych marek motocykli sprawa wygląda identycznie, nie raz różnią się delikatnie budową ale zasada działania jest zbliżona.